24 juli 2011

Alfons Åberg

Trollen är ute i lekparken (vad annars, de hinner knappt få på sig kläder innan de springer ut och leker), och det är meningen att jag ska försöka få i ordning på hemmet. Tvättmaskinen går för fullt och jag borde ta disken, rensa lådan, bädda och såna saker.

Men inte då. Jag fastnar här och kommer på tusen "ska bara". Ska bara kolla mailen, ska bara skriva en sak på fb, ska bara läsa en blogguppdatering.

Ja, det är tydligen en sån dag idag. Där man är segare än en snigel och hela tiden kommer på små måsten, för att undvika de saker man faktiskt måste göra, på riktigt. En riktig söndag.

Men nu ska jag ta mig i kragen och sätta fart. Ju fortare jag blir klar med allt, ju fortare kan jag roa mig med att göra ingenting.

Noll lust och inspiration idag


Follow Liliths liv och leverne

1 kommentar:

mammabea.se sa...

SV: Konstigt att inlägg inte kommit upp på bloglovin.. för övriga har det fungerat.. ? Nåja, nu vet du iaf. Kram :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...