25 augusti 2011

Torsdag morgon

Nu märks det att det börjar bli slutet på veckan, det var otroligt tungt att komma upp i morse.

Idag ska hemmet få min fulla uppmärksamhet. Det är mer än dags att dra ett varv med dammsugaren, trollens sängar ska bäddas rent och jag har ungefär tre maskiner med tvätt att ta hand om.

Det är grått och trist ute, men det gör ingenting. Jag har en skön känsla i kroppen som fanns där redan när jag vaknade. Idag gör det ingenting att jag aldrig får sova en hel natt och är konstant trött. Det gör ingenting att jag måste gå upp klockan sex på morgonen. Det gör ingenting att när kvällen kommer är jag så trött att jag bara fryser. Den där sköna känslan i kroppen gör att allt sånt inte spelar någon roll.

Ska vara en äkta hemmafru idag


Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...