13 oktober 2008

Baby steps

Varje morgon när jag sitter med mitt morgonkaffe så tänker jag “I dag så ska jag…”. Det kan vara en sån enkel sak som att byta dukarna här hemma. Men ändå blir bara det vardagliga gjort. Dukarna väntar fortfarande på att bli strukna. Avloppet väntar fortfarande på att bli rensat. Lista kan göras lång. Jag vet inte vad det är som gör att det inte blir gjort. Jag menar, det tar inte så värst lång tid att ta fram strykbräda och fixa i ordning dukarna. Men ändå är det nåt som tar emot.

Men nu har jag kommit på varför det aldrig blir gjort. För att jag kan aldrig tänka att jag ska göra det ena eller det andra. I mitt huvud tänker jag att jag ska göra ALLT. Och i mitt huvud funkar det inte så. Baby steps är det som funkar för mig. Så idag så ska jag, utöver det dagliga, stryka dukar. I morgon ska jag rensa avloppet.

Jag börjar lära mig hur jag fungerar nu. Jag kan inte göra allt på en gång, då blir jag stressad, får ångest och så blir inget gjort. Så en sak i taget är det som gäller hädan efter. Vem vet, så småningom kanske jag kan slå på stort och göra två saker per dag. Typ den dagen det flyger grisar utanför fönstrena eller så.

Och ett litet ps. Är det bara för mig som det inte fungerar att pinga bloggen på nyligen?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...