14 oktober 2008

Murphys lag

Kära papsen ringde mig igår och sa att han begärt pengarna tillbaka för maskinen. Hurra!! Jag blev så glad att han faktiskt tog sig tid att tänka efter och ändra sig. Vi är inte så bra på det papsen och jag nämligen. Vi är ruskigt envisa båda två. Men att han ändrade sig betyder mycket för mig. Det känns som att det jag säger faktiskt betyder något för honom då.

Så idag ringde jag elgiganten för att höra vad min lilla tvättmaskin kostar om man köper den i butik. Och jag hade sån tur för den är på extraerbjudande fram tills på söndag, så den kostar bara 2780kr. Då behöver jag bara 300kr ur egen ficka så kan jag köpa den i helgen. Om inte alla är slutsålda på söndag. Man kan lägga undan en om man åker dit och lägger en handpenning dock. Då är jag garanterad min tvättmaskin.

Men här kommer det lilla problemet in. Jag har 500kr kvar på kontot som ska täcka matkostnader fram tills på måndag. Så det finns inga extra 300kr att ta av. Så om jag inte har lyckats att skita pengar fram tills i helgen så kommer jag att få betala 34000kr istället, när jag väl har pengar. Och då måste jag ta av pengarna som skulle gått till ungarnas halloweenkläder. De ska fira halloween på dagis, och Maja ville vara vampyr, och Leo ett skelett. Så jag räknade på månadens inkomst och såg att det skulle inte vara några problem att köpa det de ville ha.

Dagens I-landsproblem jag vet. Men det här gör mig otroligt stressad. För vi behöver verkligen en tvättmaskin. Jag har tvättid ikväll. Sen får jag tvätta för hand för det är lång tid kvar tills nästa lediga tvättid. Men jag vill ju inte heller svika mina barn. Det ger dem så otroligt stor glädje att få klä ut sig och fira halloween. En sån liten sak för mig, men så stor för dem. Så det är väl bara att köpa gummihandskar och tvätta för hand, och nästa vecka köpa tvättmaskinen till fullt pris istället och be till gubben uppe bland molnen att Kim ska gå med på att hjälpa till med halloweenkläder åt småtrollen.

Nu ska jag gå och terapistäda igen. (Jag terapistädar alltid när jag blir uppstressad av saker. Det kan vara skåpsluckorna som får sig en omgång, sorterar om i garderoberna för att göra mer plats osv osv.)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...