02 oktober 2008

Rond 521568


Ja så är det igång med Kim igen. Nån som blir förvånad? Nej, tänkte inte det.
I tisdags när Maja var hos honom fick hon feber på dagis, personalen trodde det berodde på trötthet. Det är inte första gången hon får feber pga det efter hon varit hos honom, han håller ett för högt tempo för vad hon orkar med. Han bor i andra änden av stan, så det tar ca 1 timma att ta sig till dagis så hon går upp klockan sex, och med tanke på att det tar henne två timmar där att somna så blir det på tok för lite sömn. Sen hämtas hon på dagis strax efter klockan 17, och en timmas väg hem. Sen ska det ätas, duschas och nattas, så hon somnar runt klockan 20 nån gång.

Jag försökte förklara för Kim att Maja blir fysiskt sjuk av det tempo han tvingar henne att hålla. Jag har skrivit upp alla gånger hon är så utmattad när hon kommer därifrån att hon får feber. Men Kim vägrar flytta närmare dagis nu så fort som möjligt, och han vägrar att bara ha dem på helgerna. Men jag kan inte låta henne gå in i väggen när hon bara är fyra år. I går när de kom hem gick hon och satte på sig pyjamas klockan fyra och frågade om hon fick gå och lägga sig. Hon var helt blek i ansiktet och röd runt ögonen.

Så idag ska jag ringa familjerätten, för jag kan inte låta det fortsätta så här. Men Kim tror bara att jag försöker hindra honom från att träffa barnen trots att det är jag som uppmuntrar honom till att göra allt som behövs för att han ska kunna ha dem varannan vecka. Jag hittade till och med en lägenhet där de kunde flytta in efter jul, som bara ligger 10 minuter längre bort från dagis än vad vi bor. Men det var han inte intresserad av. Så enligt honom är jag bara en elak subba som försöker hindra honom från att träffa sina barn, istället för att han stannar upp och ser att han faktiskt gör sin dotter sjuk. Inte med vilje, utan pga sin envishet och för att han anpassar barnen efter hur han vill ha det, istället för att anpassa hur han vill ha det efter barnen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...