10 oktober 2008

Typiskt

Efter att jag lämnat småtrollen på dagis i morse så gick jag och handlade. Tänkte göra en stor omgång av min köttfärssås som jag bara älskar. Det blir tillräckligt mycket för att jag ska kunna leva på det tills på onsdag när trollen kommer hem igen. Så 30 minuters matlagning idag så jag har mat tills på onsdag. Finfint ju.

Kom hem och tog en kaffe framför datorn för att ladda upp för helgstädning. Kände mig lite trött och frusen men det är ju ingen större fara. Slänga på sig en tröja till så blir man varm, och en mugg kaffe så blir man pigg. Men jag blev bara mer och mer frusen och mer och mer trött.

Slutresultatet av en vecka med två småsjuka troll är att jag sitter här med 39 graders feber och varken orkar eller har lust att laga mat. Jag roar mig med att tycka synd om mig själv som är hungrig men inte orkar laga mat. Jag kan ju värma en matlåda från frysen, men jag har ju gått och längtat hela veckan efter min köttfärssås. Men jag har absolut ingen ork till att hålla på med matlagning mer avancerad än att sätta micron på tre minuter just nu. Helst av allt vill jag köra igång en film, bädda ner mig i soffan och ligga där tills jag mår bättre. Men jag är för hungrig för att kunna slöa framför tvn hela dagen. Ynk!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...