01 november 2008

Haha

För ett gott skratt kommer här en liten fin mailkonversation.

Noak skrev:
—————————-
Hej på dig!
Skickar en bild på mig så du ser hur jag ser ut :) Jag skulle föreslå att du umgås med mig ikväll. Hur ser du på det? Har du någon rimlig förklaring till att inte göra det? ;)

Rominia skrev:
—————————-
logik är en rimlig förklaring

Noak skrev:
—————————-
Och vad består den av då?

Rominia skrev:
—————————-
Logiken säger att man frågar inte om man ska träffas det första man gör

Noak skrev:
—————————-
Då har du inte läst logik. Finns inget predikat som uppfyller det villkoret ;) Jag är en mycket vass logiker :) men jag förstår att just du har en bestämd åsikt i detta fall. Det respekterar jag. Får jag fråga vad en så vacker tjej som du jobbar med då?

Rominia skrev:
—————————-
Jag jobbar inte för tillfället

Noak skrev:
—————————-
Var bor du då?

Rominia skrev:
—————————-
Varför ställer du frågor som du kan hitta svaret på på min sida? Det ger ju inte världens bästa intryck

Noak skrev:
—————————-
Tja, det kanske beror på att du inte visar det minsta intresse för mig utan mest är spydig ;) Då blir man bemött på liknande sätt förstår du ;) Tycker du är förbannat vacker men om du inte är intresserad av mig får du säga till så lämnar jag dig ifred. Vad är det för en kille du söker då?

Rominia skrev:
—————————-
Jag har inte ens börjat att vara spydig

Noak skrev:
—————————-
Haha! Du är så kortfattad att antingen pratar du med flera samtidigt och kanske borde fokusera på kvalitet istället för på kvantitet ;) eller så har du ett litet ordförråd eller helt ointresserad av mig?

Rominia skrev:
—————————-
Eller så finns det ett tredje alternativ. Jag kanske inte ser någon mening med att skriva romaner till svar, utan nöjer mig med att skriva det jag tycker, simpelt och bra

Noak skrev:
—————————-
Ja, det är ju ett alternativ förstås. Vill du ses? Undrar eftersom du inte vill skriva så mycket och heller inget frågar. Vad söker du?

Rominia skrev:
—————————-
Jag vet vad jag söker efter när jag hittar det

Noak skrev:
—————————-
Du lär inte hitta det genom att vara så passiv… Usch vad tråkig du är. Om du inte skärper dig så kan du skriva till ngn annan. Jag är inte intresserad av ngt spel! Är du så korkad som du utger dig för att vara så kan du dra.

Rominia skrev:
—————————-
det är en stor skillnad på korkad och ointresserad. Men måste du höja dig själv genom att försöka gnälla på andra så lycka till. Osäkra småpojkar är inte min grej

Noak skrev:
—————————-
Du är korkad! Det är jag som är ointresserad! Du har sänkt dig själv till en ödlas nivå. Du har inte ställt en enda fråga. Vilken nivå är det? Svar: nivå 1 av 10. Din intelligensnivå är en lilltjej på 5 kanske på sin höjd. Jag vill ha en rolig och intelligent tjej så jag tackar för mig. Du tillhör inte mitt intresseområde. Du är inte min grej

Rominia skrev:
—————————-
så intelligens mäts genom hur många frågor man ställer? Kan det vara så att jag inte ställde några frågor för att du inte intresserar mig på det sättet? Och för att jag hellre föredrar att låta saker komma fram genom samtal och inte genom att leka 20 frågor? Och att inte kunna komma med mer subtila förolämpningar än att kalla mig för ödla visar ju vilken nivå din intelligens ligger på.

Visst är det roligt? Ännu mera kul är det att “Noak” är en mogen man på 46 år, och inte en liten tonårspojk som har hela kroppen full av ettriga, nyvaknade hormoner och därför är lite purken.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...