17 september 2009

Diskproblem

För inte så länge sen så köpte jag mig en till hårddisk på 500 gig. Kan väl vara en månad sen eller så. Men idag började det att poppa upp konstiga felmeddelanden. Gick in i utforskaren och klickade på hårddisken. Men den visade inte att det fanns någonting öht där. Däremot så fanns det över 400gig använt om man gick in på egenskaper. Min första tanke var: Virus!! Gjorde en virussökning som inte hittade något. Tills jag såg att den inte ens sökt igenom hårddisken. Avmarkerade alla diskar och markerade sen enbart G. Då sa virusprogrammet åt mig att jag skulle markera en disk den skulle söka igenom.

I vild panik ringde jag världens bästa Kalle och bad snällt (beordrade hotfullt) honom att komma hit efter jobbet och kolla runt lite. Sen stängde jag av datorn och gick och la mig och försökte sova middag, vilket inte funkade.

Sen kom I över precis när jag var på väg att somna så då sket jag i det och gick upp. Han fixade kaffe och jag startade datorn. Men se då finns min disk där med allt innehåll synligt. Men den går fortfarande inte att söka igenom med virusprogrammet. Och nu vågar jag inte kolla disken i utforskaren igen för jag är rädd att den ska vara blank. Så jag leker struts och stoppar huvudet i sanden. Syns inte, finns inte. Oj oj vad Kalle kommer att få jobba när han kommer hit.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...