19 april 2010

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Idag kändes det lite stressigt. Jag hann knappt bli klar med allt här hemma förens det var dags att gå och hämta trollen på dagis.

När vi kom hem så satte jag på ugnen för uppvärmning så vi kunde göra torsk i ugn. Medans den stod och blev varm så duschade jag Maja. Efter att hon var färdig och jag väntade på att Leo skulle klä av sig skulle jag stoppa in torsken i ugnen. Problemet var bara att det inte fanns någon torsk. Och vi hade inget annat framtaget heller och vi skulle äta om en halvtimma. Alltså inte så mycket tid till att gå och handla och börja laga till något.

Vilken tur då att jag fick 500kr idag, för då blev det snabbmat till hela familjen. Inttu gick iväg och handlade medans jag duschade Leo. Och istället för att tillbringa en massa tid med att diska och städa köket, så hade jag plötsligt drygt en timma till att göra ingenting.

Gick ut på balkongen för att ta en cigg efter maten och började plötsligt att frysa, näsan rann och halsen kändes som om jag svalde sandpapper inlindat i taggtråd. Så det var bara att krypa ner i sängen under filten i en timma med förhoppning om att det skulle kännas lite bättre när jag skulle natta trollen. Det gjorde det inte kan jag säga.

Men trollen verkade förstå när jag klev upp och sa att det var dags att börja göra sig i ordning för sängen och förklarade att jag inte mådde så bra. Så jag fixade äppelbåtar som de åt medans jag läste godnattsaga, sen borstade vi tänderna utan att jag behövde säga åt dem. De klädde av sig och satte på sig pyjamas utan att jag behövde säga åt dem. De tog fram ett gosedjur var att sova med utan att jag var tvungen att säga åt dem. Och de la sig fint utan att jag behövde säga åt dem.

När de har somnat ska jag och Inttu kolla asiatisk skräckis i form av Meat Grinder. Asiater gör de bästa skräckisarna. Vill ni ha tips så hojta till för jag kan rekommendera hur många som helst.

Nu ska jag ta och krypa i myskläder och läsa lite bloggar medans Inttu tittar på Simpsons och vi väntar på att trollen ska somna. Kanske att jag försöker chocka kroppen att bli frisk genom att äta någon prinsessmuffin som blev kvar efter Majas kalas. Det vore ju synd om de låg och blev gamla och man måste kasta dem. Hoppas att ni alla får en fin kväll.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...