20 april 2010

Helvetesnatt

Trollen somnade så fint så igår så jag bara visste att jag skulle få fan för det. Och visst fick jag det.

Lagom tills jag skulle somna hörde jag lampan i hallen tändas, Maja gick och kissade. Jag följde med henne in till sängen och stoppade om henne. Tillbaka in till sängen och krypa ner och lägga sig till rätta. Lagom tills jag skulle somna igen kommer Maja in och kan inte sova säger hon. Jag följde med henne in till sängen, stoppade om henne och sa åt henne att räkna får.

Varje gång jag var på väg att somna så kom hon in. Och jag kunde inte förstå varför hon inte kunde somna om, för hon brukar bara hinna lägga huvudet på kudden så sover hon. Men inte den här gången. Men när jag kollade in till henne i morse så förstod jag varför. Ungen låg ju precis som Pippi med fötterna på huvudkudden. Då förstod jag. Hon har ju legat och lekt med sina nallar i fotänden. Klart som fan hon inte kan sova då.

Och nu är jag så trött så jag hade nog nästan kunnat strypa någon för att få sova. Men inte då. För idag är ju Maja ledig från dagis och ska ner på stan och köpa leksaker. Och jag ska försöka hitta några byxor till ett vettigt pris. Det är vid såna här tillfällen jag älskar second hand.

Nu ska jag hälla i mig andra muggen kaffe och se om det kanske kan få mig ur koman jag befinner mig i. Sen ska jag fixa i ordning Leo för dagis och sen är det full fart hela dagen. Hoppas att ni har en bra dag.



1 kommentar:

Anonym sa...

Men stackare! Jag blir så jävla sur om jag inte får sova! Hoppas du piggnar till lite iaf :-)

Ps. Nu är jag nöjd med headern, plus att jag vet hur jag skall göra nästa gång ;-) ds

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...