23 april 2010

Fredagsemo

Jag har stängt av datorn så jag bloggar från mobilen istället. Det är fredag och trollen har åkt. Då blir jag alltid emo. Jag ligger i soffan och har gjort det största delen av dagen. Jag har läst, tittat på tv och Inttu var söt och gick till Lidl och köpte mina favoritchips som bara finns där.

Han börjar att lära sig hur det funkar. Hur jag funkar de fredagar trollen åker. Men hur mycket han än försöker så funkar det inte. Jag funkar inte. Han håller sig undan och låter mig vara och säger inte mer än det mest nödvändiga och ändå så känner jag det som om han stör. Jag vill bara vara ifred och tycka synd om mig själv. Och ja, jag inser precis hur mycket jag gnäller just nu. Men alla som har delad vårdnad vet precis vad jag pratar om.

Nu har Inttu precis kommit in efter att ha varit ute på balkongen och rökt så nu är det min tur att gå ut. Ja ni hör ju hur social jag är när jag inte ens klarar av att vara på balkongen samtidigt som den som jag älskar mest i hela världen. Jag vet inte vem det är mest synd om idag, mig eller Inttu. Jag antar att det kommer att explodera här framåt kvällen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Förstår att det kan vara svårt att vara ifrån trollen. Jag vet inte hur jag skulle överleva faktiskt...

Ser att headern passade även hit så det var ju bra, dock måste jag nog fixa till texten lite på citatet :-) vi tar det sen på msn, påminn mig, kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...