31 december 2010

Raserad planering

När jag ska lära mig att man inte ska planera för det blir ändå inte så som man planerat.

Först blev Karro sjuk min gumma så hon kan inte komma idag. Tråkigt, eftersom jag sett fram emot att få fira in det nya året med henne. Trots att vi känt varandra så länge så har vi nog aldrig firat nyår ihop. Men huvudsaken är att hon blir frisk fort min gumma.

Så då fick jag planera in att baka nåt gott också, vilket gjorde att jag fick ändra om ännu mer i planeringen. Sen fick jag självklart för mig mitt i allt att byta ut julgardinerna. Så jag fixade gardinerna, med lite hjälp från Rasmus. Medan jag pulade med det så fixade Rasmus lunch. När trollen åt lunch så fixade och donade jag här hemma. Sen var Rasmus snäll att ta disken så att jag kunde gå iväg till Lidl.

När jag kom hem var det till att packa upp och säga hej då till Rasmus som ska fira nyår med farmor och farfar, vilket han gör varje år. Sen slänga ihop smeten till kakan och nu står den i ugnen.

Efteråt ska den svalna och då ska jag passa på att duscha när lillebror kommit. När jag duschat och gjort mig i ordning ska jag göra glasyr och sen diska undan efter det. Lagom till jag har diskat undan är det dags att börja med middagen.

Så ser min nyårsafton ut, och det är jag faktiskt fullt nöjd med. Jag har aldrig varit ett stort fan av att fira nyår, så det enda jag brukar göra är att göra lite extra god mat, och oftast så sover jag redan vid tolvslaget. Hur ska ni fira nyår?

Follow Liliths liv och leverne

2 kommentarer:

heidi sa...

Vi blir precis som dig hemma och äter god mat och myser :-) skulle inte tro jag orkar hålla ögonen öppna till tolvslaget men jag skall verkligen försöka :-)

Kram!

Doktorn sa...

tittar in och lämnar en kram och en god nyårsönskan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...