23 januari 2011

Telefoner, besök och idioter

Ja idag har det verkligen varit en händelserik dag. I alla fall om man jämför hur lite som händer i mitt liv i vanliga fall.

Jag upptäckte i morse att min telefon jag var så nöjd med har ett stort fel, det går nämligen inte att använda head set till den. Har man det i när man ska ringa någon så ringer den helt enkelt inte upp, och stoppar man i det medan man pratar så lägger den på. Så jag mailade brorsan och sa att jag ville ha pengarna tillbaka eftersom att den inte funkar som den ska. Då fick jag mail efter mail med tänkbara fel på mitt head set men inte ett ord om att jag kunde få tillbaka mina pengar. Men jag hade provat med mitt gamla och det var samma problem då. Och det kan inte vara att head set och telefon inte går ihop eftersom jag har ett Sony Ericsson original head set. Och mitt head set funkade alldeles utmärkt i den gamla telefonen. Då säger logiken att det är mobilen det är fel på. Och jag är väldigt beroende av att kunna ha head set eftersom jag nästan dagligen har ett barn i varje hand, eller påsar efter att jag varit och handlat eller fixar och donar hemma när någon ringer.

Så jag bet ihop och ringde pappa och frågade om jag fick låna 1000kr och köpa en ny mobil för, och självklart fick jag det. Så jag skrev en status på Facebook att jag skulle låna pengar av pappa till en ny mobil. Då dök det här upp:

Jaja ringa pappa och låna pengar till en ny mobil då...
för 8 timmar sedan · ·


    • Johanna Janna Andersson ‎:(
      för 8 timmar sedan ·
    • Lilith Dark Jopp 600kr åt helvete
      för 8 timmar sedan ·
    • Johanna Janna Andersson Men vad har du gjort???
      för 8 timmar sedan ·
    • Lilith Dark Den funkar inte när man har head set i. det går inte att ringa upp, kopplar man i head set när man pratar så bryts samtalet
      för 8 timmar sedan ·
    • Johanna Janna Andersson Knasigt.....:(
      för 8 timmar sedan ·
    • Lilith Dark Och jag har provat med ett annat head set också och det är samma problem där, så det är inte head setet som är problemet, och det funkade ju i min gamla mobil så då är det ju telefonen som är problemet
      för 8 timmar sedan ·
    • Johanna Janna Andersson älj tillbaka den till din bror:P
      för 7 timmar sedan ·
    • Johanna Janna Andersson sälj*
      för 7 timmar sedan ·
    • Lilith Dark Jo jag har ju försökt att få pengarna tillbaka men enligt honom så var det inget fel på den när jag köpte den
      för 7 timmar sedan ·
    • Andreas För det första är det ett jävla gnäll på dig om allt just nu. Härom dan var du störtnöjd med telefonen men helt plötsligt hittar du ett litet fel o då är allt "Åt helvete" För det andra så har jag aldrig sagt att du inte får sälja den tillbaka. För det tredje tycker jag det är så jäkla onödigt att ta sånt här i ett offentligt forum, men det är ju inte första gången så jag är inte förvånad.
      för 7 timmar sedan ·
    • Lilith Dark Ja jag var nöjd enda fram till att jag skulle använda mitt headset. Och du kom ju bara med en massa förklaringar till varför det inte funkade. Jag skrev att jag ville ha pengarna tillbaka men det sa du inte ett ord om att det var ok. Men å andra sidan så ska väl inte jag heller bli förvånad för det är ju inte första gången du blåser nån i släkten på pengar.
      för 7 timmar sedan ·
    • Andreas ojojoj, nu har du fan gått för långt. Jag kom inte med massa förklaringar. Jag frågade om du hade provat en del saker för att se om det kanske går att fixa men ska du bete dig som du gör så får det va. Hoppas du är nöjd nu. det är jävligt dumt att hugga människor i ryggen som alltid stått på din sida.
      för 6 timmar sedan ·
    • Johanna Janna Andersson Andreas: Tar du det inte liiite väl hårt nu? Och det är ju inte så att HELA sverige läser detta utan bara jag,lilith och du...
      för 6 timmar sedan ·
    • Andreas No offence Johanna men du vet inte hälften och har bara hört en sida så nej, jag tar inte i.
      för 6 timmar sedan ·
    • Lilith Dark Jag kan visa mailen också där står det inte en enda gång att jag får pengarna tillbaka utan bara olika orsaker som kan göra att det inte funkar så ser hon båda sidorna
      för 6 timmar sedan ·
    • Andreas Nej men står det någonstans att du INTE skulle få pengarna tillbaka? Och 2 min efter att jag har ställt några frågor för att se om det går att lösa så lägger du upp en "tyck synd om mig" post som din status. Nu tänker jag inte tjafsa om det här längre här på fb. Nu vet jag var du står och vill du något eller bara kasta skit på mig så kan du ringa nästa gång.
      för 5 timmar sedan ·
    • Lilith Dark Det är inte det minsta synd om mig och det har jag inte påstått heller. Men nu har jag blivit en erfarenhet rikare och det stör mig inte. Nu vet jag ännu mer vilka jag vill ha i mitt liv och vilka jag klarar mig utan
Så arg blev han efter att jag skrivit att jag fick låna pengar av pappa för att köpa en ny telefon. Och vad då "alltid stått på min sida". När allt det här hände med trollens pappa när polisen tog honom så inte fan fick jag ett enda samtal eller mail eller sms eller vad som helst från brorsan om det fanns något han kunde göra, eller hur det var med oss eller nånting.

Sen blev det lite trevligare för då kom min Kalle över. Det var alldeles för länge sen vi träffades. Jag hade bakat en sockerkakstårta som jag snodde receptet på från Karro, men hennes blev ju bra mycket finare än vad min blev. Trollen blev överlyckliga att Kalle kom. Så vi fikade och babblade på om allt och ingenting som vi alltid gör. Jag ska börja tjata på honom ordentligt så att han kommer hit oftare.

När jag skulle börja med maten upptäckte jag att jag hade ju glömt att handla hem en viktig ingrediens, så det var bara att improvisera. Först svor jag eftersom jag verkligen sett fram emot att äta risgratäng med kyckling, men när vi satte oss för att äta så var det bland det godaste jag har ätit. Och det tyckte Leo också som vräkte i sig. Maja tyckte däremot att det var lite för starkt, så nästa gång ska vi ta en mild salsa och ha i. Men vi kommer garanterat att göra det fler gånger.

Efter maten duschade jag Leo och sen gjorde jag dem redo för sängen. När de hade lagt sig så hoppade jag in och tog en dusch och sköljde håret länge och väl för att få bort så mycket överflödsfärg som möjligt inför klippningen i morgon. Jag ska klippa bort rejält mycket och före och efterbilder får ni se i morgon.

Hoppas att ni har en bra kväll alla där ute.


Follow Liliths liv och leverne

1 kommentar:

Linda aka Tokmorsan sa...

Vad trist att det blev så där :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...