01 februari 2011

Anmälningar, kaos i planeringen och kvällstrött

Jag älskar kvällar. Leo sover och Maja somnar nog snart. Jag har duschat och krupit i mina myskläder. Det är mörkt och lugnt och huvudet får en liten pause.

Fast inte ikväll. Min hjärna försöker tappert att lägga upp morgondagens planering men det går inte. Leo ska vara på dagis strax innan nio i morgon och vara där till efter lunch och jag ska vara med hela tiden. Efter det måste vi direkt hoppa på bussen och åka ner till apoteket eftersom att jag måste hämta ut mina sömntabletter. Jag tog den sista ikväll så det kan inte vänta. Fast å andra sidan har jag några Stilnoct som jag funderar på att ta i morgon och åka ner på stan Leos första dag ensam på dagis.

Sen har jag ju en massa annat jag måste göra här hemma också. Vad ska jag ta innan vi går till dagis och vad ska jag ta när vi kommer hem. Kommer jag att orka ta något när vi kommer hem eller måste jag lägga mig? Jag ska tillbringa minst tre timmar med en hel avdelning med barn. Bara tanken på den ljudnivån gör mig stressad, jag klarar inte sånt.

Sen ska jag ringa polisen i morgon också och lämna in en anmälan mot dagisfröken S. Leo har fortfarande märken på magen efter att hon "bara höll" honom i fredags. Det finns inga ursäkter för det och ingenting som kan förklara ett sånt beteende. Kan man inte kontrollera hur hårt man håller ett barn ska man inte jobba med barn. Jag har fått hålla i Maja många gånger när hon var mindre och hade ett satans humör. Hon kunde bli så arg att hon skadade sig själv för att hon inte kunde kontrollera sig och då fick man hålla i henne medan hon slog, sparkade och gjorde allt för att komma loss med en sån styrka som bara blind raseri kan orsaka. Inte ens då fick hon ett märke. Så att S bara försökt att hålla emot när Leo försökte klättra ner från hennes knä det köper jag inte riktigt. Skada mitt barn och det får konsekvenser.

Nu ska jag sitta här i mina myskläder och titta lite på wrestling och nån serie och sen blir det sängen. Det ska bli kul att se hur lätt det kommer att bli att somna ikväll med alla tankar och all planering som snurrar i huvudet.

Lugn på utsidan, kaos på insidan

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...