05 februari 2011

Lördagssvammel

Idag har det varit full fart sen vi började att göra oss i ordning. Jag har fixat och donat hemma, bäddat rent i Leos säng och kört tre maskiner med tvätt. Jag funderade på att slänga i en maskin mörkt också, men jag orkar inte. Tre maskiner på en dag får räcka.

Snälla mamsen kom över också och passade Maja medan jag och Leo gick till ICA och handlade godis och andra nödvändigheter. När vi kom hem igen så skulle jag sätta på kaffe så vi kunde fika. Då är det slut! Jag som alltid har kaffe hemma. Och jag måste ha mitt morgonkaffe, annars får jag huvudvärk och fungerar inte över huvud taget. Ett sms till Micke fixade det och jag sprang över till honom och hämtade ett paket kaffe, tackar tackar.

Sen kom Stefan, mammas karl, över också på en fika och sen åkte de hem. Maja fick en alvedon tidigare och har orkat leka lite på rummet med Leo, men nu sitter hon framför tvn och hänger.

Jag sitter med en kopp kaffe och är helt slut. Väntar på att det ska bli dags att fixa middag. Idag skulle det ha blivit potatismos och sprödbakad torskfilé men det kändes lite onödigt att göra med tanke på att ungarna fått både lördagsgodis och fika och Maja bara äter några tuggor varje gång. Så de fick välja själva vad de ville ha och Leo ville ha köttbullar och Maja ville ha korv. Själv tar jag nog en matlåda lite senare, för jag är inte förtjust i varken korv eller köttbullar. Nu ska jag hälla i mig kaffet och sen diska undan efter fikat.

Trött så trött

Follow Liliths liv och leverne

1 kommentar:

Jennifer - 17år & ensamstående mamma sa...

fina namn dina barn har :} funderade själv på leo om jag skulle fått en son :}

Sv; hihi visst är hon?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...