05 februari 2011

Kommer inte på en rubrik nu heller

Kvart över sex i morse kom det en glad liten Leo instudsandes i sovrummet och berättade stolt att han minsann lyckats kissa ner hela sängen. Så av med pyjamas och tvätta av, på med ny pyjamas och riva bort alla sängkläder. Som tur var hade han missat kudden. Extratäcke har vi så det är lugnt, men ingen extrakudde. Eller jo en, men den behövs tvättas och det skulle inte förvåna mig om den ramlar sönder när jag tvättar den. Så idag blir det till att tvätta sängkläder.

Han placerade sig nöjt framför tvn och jag gick och lade mig igen och somnade om på en gång. Blev väckt strax innan tio av barn som ville ha frukost. Maja var lite piggare när jag kom upp så jag frågade om hon också ville ha frukost, i två dagar har hon ju bara ätit en frukt på morgonen. Och det ville hon. Två skålar med Rice Crispies fick hon i sig och ett glas Oboy.

Förutom tvätt idag så händer det inte så mycket. Mamma kommer förbi nån gång på eftermiddagen för att vara med Maja medan jag och Leo går och handlar lördagsgodis och lite annat smått och gott som behövs. Även om hon är piggare idag vill jag inte släpa ut henne till ICA för då kommer garanterat hennes feber tillbaka. Snälla mamsen ställer alltid upp.

Men innan jag sätter igår här hemma ska jag se till att få i mig andra muggen med frukostkaffe och sen göra i ordning mig och trollen. Hoppas att ni har en fin lördag.

Follow Liliths liv och leverne

1 kommentar:

Jennie sa...

det måste va skönt :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...