02 april 2011

I väntans tider

Leo är otålig i väntan på mormor. Det är väl jag också måste jag erkänna.

När han har åkt så ska jag krypa ner i sängen och sova middag, utan något larm som väcker mig. När jag har vaknat, av mig själv för att jag vilat klart, så ska jag ta en låååång dusch utan att behöva stressa för att jag inte vet vad trollen hittar på medan jag duschar.

Sen, när jag har gjort det jag vill, då ska jag ta tag i allt det vardagliga som att vika tvätt, dammsuga och allt sånt man måste göra. Och ikväll ska jag och Rasmus umgås bara vi, så länge vi vill. Utan att jag måste komma i säng tidigt för att orka upp med trollen nästa morgon.

Tack världens bästa mamma för att du gör det här för oss. För mig så att jag får ladda batterierna, för trollen så att de får komma bort ett tag och komma hem till en utvilad och pigg mamma, och för Rasmus som får egentid med sin mamma och hennes fulla uppmärksamhet.


Världens bästa mamma
Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...