02 april 2011

Bakning, godis och sova middag

Medan Maja var iväg med mormor på loppis så passade jag och Leo på att baka frukostbullar. Det är Leos absoluta favoritbröd och han älskar att få hjälpa till att baka. Nu när jag har en elvisp på ställning så blir det ännu lättare att ha honom med att baka när man har händerna lediga och kan hjälpa honom lite.

Redo med förklädet på



Och här är slutresultatet

Efter att mamma hade hämtat Leo så gick jag upp och kröp ner under filten med en bok. Jag hade tänkt att sova ungefär en timma. Fick en chock när jag vaknade och såg att jag hade sovit i nästan 2½ timma och klockan var fem.

När jag kom upp så låg Rasmus i soffan och sov. Han fick vakna till liv under tiden jag tog en dusch. Sen gick vi iväg till ICA för att fylla förråden inför en kväll med Yatzy. Det blev drygt ett kilo godis och en låda med punchrullar.

När vi kommit hem så konstaterade vi att vi borde äta, men ingen av oss var speciellt sugna på att värma en matlåda. Så satt vi och pratade om vad vi önskade fanns som hemkörning och båda var överens om att tacos borde finnas. Sen kom vi överens om att kinarestaurangen borde börja med hemkörning. Det slutade med att vi beställde två kebabtallrikar som vi sitter och väntar på.

Det ska bli spännande att se hur mycket matkoma vi hamnar i efter maten. Men nåt parti Yatzy ska vi nog orka med. Även om vi både helst av allt hade lagt oss och sovit igen. Nu ska jag fortsätta att surfa bloggar tills maten kommer.

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...