25 maj 2011

Inte så illa ändå

Humöret var ju inte det bästa efter grälet med fk, så jag tog det bara lugnt och duschade och diskade. Sen åt jag lunch och kröp ner under filten med en bok och slumrade i drygt en timma.

När jag vaknade till igen så var jag på bättre humör och fixade kaffe medan jag väntade på att Maja skulle sluta fritids.

Hon ville ha te när hon kom hem, som hon har velat varje dag sen vi fick vattenkokaren. Så jag fick plocka fram den ur skåpet som jag fått göra varje dag. Den har fått bo där i brist på plats. Så jag flyttade omkring lite på kaffebänken så nu får den plats där, så slipper jag plocka fram och plocka undan den varje dag.

När Majas te var klart så läste vi ett kapitel ur Bröderna Lejonhjärta. Vi pratade också lite om att deras pappa skulle ringa idag, och att det alltid är helt och hållet hennes beslut om hon ska prata eller inte.

Vi fixade även ett vattenglas åt hennes tand hon tappade på sexårs idag. Den andra på mindre än en vecka.
Sen gick jag och hämtade Leo och även han ville ha te när vi kom hem. De där två är redan äkta temänniskor så små de är.

Med posten idag kom det även var sitt vykort till trollen ifrån deras pappa. Det tragiska var att han hade skrivit fel efternamn på Leos vykort. Hur kan han inte ha koll på vad Leo heter i efternamn?

Eftermiddagen blev lugn. Jag fixade supergod kyckling till middag som vi åt med pasta och en stor skål med grönsaker. Den var det den vanliga kvällsrutinen. Diska och torka av i köket, duscha troll, se till att de kommer i pyjamasarna, borsta deras tänder, stoppa dem i säng och pussa god natt. Förbereda kaffebryggaren för i morgon bitti, tvätta ansiktet och krypa i pyjamasen.

Nu är det lugnt inne på deras rum, mina serier går för fullt och jag njuter av en dag som allt som allt ändå var rätt bra, trots en usel början.

1 kommentar:

carola sa...

hoppas allt löst sig med f-kassan.
Du verkar haft en tuff dag..

Hoppas din natt blir god
kramisar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...