25 maj 2011

F*ck you försäkringskassan!!

I morse skulle jag logga in på internetbanken och betala räkningar så att jag skulle veta hur mycket jag har kvar. Då ser jag att jag har drygt 3000 kr för lite på kontot. Mitt bostadsbidrag har inte kommit. Och 3000 kr är hela våran matbudget för en månad ungefär, och mat i magen är alltid trevligt att ha. Sen är det inte så tokigt att kunna betala räkningarna heller.

Så jag ringer försäkringskassan för att ta reda på var mina pengar har tagit vägen. Handläggaren jag fick prata med kunde inte förklara varför jag inte fått mina pengar, men hade fixat till felet (hur hon nu kunde göra det när hon inte visste vad som var fel) och jag ska få mina pengar nästa fredag.

Ursäkta mig? Pengarna skulle ha funnits på mitt konto den här fredagen, de gör fel och då får jag inte mina pengar förens en vecka senare? Jag sa att hon fick göra en direktutbetalning så att jag har pengarna om tre bankdagar, men nej det kunde hon inte göra, för så funkar det inte. Jo, precis så funkar det för de har det gjort förut när det har blivit problem. Men enligt henne hade de minsann aldrig gjort så för det går inte.

Där började jag att bli lite sur. Inte nog med att jag och min plånbok får lida för att de gör fel, sen sitter människan och lindar in lite fint att jag ljuger. Så jag sa åt henne att jag ville ha hennes namn, så att jag vet till vilken person jag ska skicka påminnelseavgifterna till som jag kommer att få för att mina räkningar inte kommer in i tid.

Då kanske det gick att göra en direktutbetalning, trots att hon bara några minuter innan sa att det inte går att göra med deras system. Så hon skulle prata med sin chef och se om det var möjligt. Jag tackade och sa att nu har jag skrivit ner hennes namn och har jag inte pengarna på kontot på måndag så skickar jag avgifterna till henne, så får hon lösa det med sin chef.

Sen gick jag och lämnade Leo. Det dåliga humöret försvann i samma stund som vi kom till skolgården och han började att skutta runt som en kalv på grönbete. Men hennes namn ligger på en lapp bredvid mig, och jag var fullt allvarlig när jag sa att jag skulle skicka påminnelserna till henne om jag inte får mina pengar.

Gammal bild, men minen är ungefär den samma som jag hade när jag lagt på luren

Follow Liliths liv och leverne

2 kommentarer:

Malinne Mamma till Nellie 21 mån och Tiffanie 7 mån sa...

Bra där,Skulle gjort likadant!!!
Dom beter sej som översittare ibland...
Hoppas dagen inte blir helt förstörd för dej så att den blir lite bättre ;)
Kramar

Linda aka Javamorsan sa...

Man behöver ingen hjärna för att jobba på FK den saken är säker!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...