23 maj 2011

Måndagar är helt klart bäst

Ja vilken underbar dag det har varit.

Först var ju tvättmaskinen fixad när jag kom hem efter min lilla shoppingrunda, vilket gjorde att jag behövde inte vänta på att kunna ringa efter deras lunchrast utan kunde lägga mig och vila efter lunchen.

En stund efter att Maja slutat sexårs så kom lillebror och hans kompis för att hjälpa till att bära tvn ifrån Karro. Så efter att jag hade hämtat Leo ifrån dagis så tog vi balkongbordet jag inte använder och begav oss till Karro för att ge henne det och hämta tvn. På väg dit mötte vi Inttu som skulle hjälpa till att bära.

Vi stannade kvar uppe hos Karro ett tag och umgicks och jag gick omkring med hennes bebis i famnen hela tiden i stort sett. Vid såna tillfällen är det svårt att inse att mina varit så små.

När vi kom hem fixade jag i ordning tvn och sen gjorde jag mat. Efter det var det den gamla vanliga kvällsrutinen. Diska, torka av köket, duscha barn, borsta tänder och stoppa dem i säng. Gud vad jag älskar vardagar och rutiner.

Ni blir det serier och slappa tills det är dags för sängen. Hoppas att veckan blir fortsätter lika bra som den började.

1 kommentar:

feelingzz sa...

Vilken fin blogg! Har du gjort designen själv? :). Du mst vara duktig, du har ju bloggat enda sen 2005!

kram, sofia ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...