20 juni 2011

Better safe than sorry

Jag har haft mina perioder i livet när ekonomin varit riktigt dålig. Oftast i samband med ett långvarigt förhållande, då man borde haft som bäst ekonomi eftersom man är två.

Jag har varit med om att precis allt varit slut, och det är ett tag kvar tills pengarna kommer. Därför har jag nu utvecklat vanan att alltid se till att precis allting hela tiden finns hemma. Sparar man fem kronor på att köpa två av någonting så köper jag det, för det går ju ändå åt. Så fort jag öppnar den sista förpackningen av rengöring, shampo, tvättmedel eller vad det nu är, så måste jag köpa hem så att det finns en till oöppnad, i fall att något skulle hända. Så skulle det bli tredje världskriget skulle vi ha det rent och fint hemma i minst ett år framåt.



Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...