19 juni 2011

Grått ute, sol inne

Vilken underbar dag vi har haft idag trots att det har regnat precis hela dagen.

Efter att vi hade gjort oss i ordning efter frukost så tog jag och trollen en promenad i regnet till Lidl. Vi hade helt slut på frukt och grönsaker hemma, så det behövdes fyllas på. När vi kom dit hade de fått in ett parti med bilkuddar för bara 60 kr. Så jag köpte var sin åt trollen så nu kan vi ut och åka bil.

När vi kom hem packade jag upp och började med lunchen. Idag blev det rosa pannkakor med tre sorters sylt och glass.

Under tiden jag stod och stekte pannkakor så kom världens bästa Kalle. Han fixade upp trollens mörkläggningsgardin, och en rullgardin inne hos Rasmus, och som tack bjöd jag honom på middag.

Både jag och trollen gillar när han kommer hit. Vi är vänner på det sättet man inte är med så många, vi behöver inte ens alltid befinna oss i samma rum när vi umgås. Jag kan stå och hänga tvätt och han sitter i soffan och tittar på tv och det känns inte konstigt. Eller så kan vi sitta helt tysta ihop utan att det blir en besvärande tystnad. Såna vänner ska man vara rädd om.

Kalle gick hem lagom tills det var dags för mig att duscha Maja och göra trollen i ordning för sängen. Och det var två väldigt trötta och nöjda troll som för första gången på länge fick lägga sig i ett kolsvart rum utan någon sol som lyser in genom fönstret trots att det är kväll. Och förhoppningsvis kommer Leo att sova lite längre på morgonen när inte solen skiner rakt i ögonen på honom.
Published with Blogger-droid v1.6.9

1 kommentar:

Daisy sa...

Ja sådanna vänner är värdefulla.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...