07 juni 2011

Jag överlevde den här dagen också

För att vara tisdag har den här dagen inte varit så illa. Leo är iofs precis lika trotsig, men jag hinner ju vila upp mig och samla nya krafter när han är på dagis.

Idag när Maja kom hem ifrån sexårs hade hon en planta med sig, som jag nu inte kan minnas namnet på. De hade planterat dem själva, men de hade inte med sig några skötselråd hem. Vid såna tillfällen är Google bra att ha. Vi kom fram till att den ska hela tiden hållas fuktig, och det har Maja skött med bravur. Den står ju ute på balkongen där vi har eftermiddagssol, så jorden torkar väldigt fort.

När Leo hade slutat dagis gick vi med Karro till bytesboden, men tyvärr hittade jag, inget idag. Men Karro, hittade några saker.

När vi kom hem var det dags att börja med maten, och då kom pappa och lillebror för att hämta lillebrors dator. Så då bjöd jag dem på middag. Idag blev det köttfärssoppa med hembakade frukostbullar.

Och nu har de åkt, jag har duschat Leo, borstat deras tänder och nattat dem. I soffan fläktar det skönt ifrån det öppna fönstret och jag har massor med serier att titta på.
Published with Blogger-droid v1.6.9

1 kommentar:

Linda aka Javamorsan sa...

Nyckeln till att överleva sina såna där hatdagar är att låtsas att det är en annan dag.
Hopppas ni får en skön onsdag nu!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...