22 juni 2011

Glädje och ilska på samma dag

Dagen började bra, men slutade lite sämre.

Det blev några trevliga timmar hos Karro med kaffe och prat om allt och ingenting. Hon är så otroligt stöttande i allt det här med trollen och deras pappa. Det var den glada delen av dagen.

Ilskan kom när jag upptäckte att trollens pappa inte har tagit tag i att ordna en kontaktperson för när han ska träffa trollen. Och för varje dag som går, så dröjer det ju en dag till innan trollen får träffa sin pappa efter att han kommit ut om tre veckor. Och inte har han ordnat med det andra heller som jag har som krav för att han ska få ha umgänge med trollen. Det går tydligen bra för honom att beklaga sig om hur mycket han saknar dem och att han önskar att det aldrig hade hänt, men när det faktiskt kräver något av honom för att han ska få träffa dem, då är det en helt annan sak.

Så nu har jag en Maja som är ledsen igen och undrar när hon ska få träffa pappa efter att han kommit hem och varför gör inte pappa det han behöver för att få träffa dem?

Men nu är det slut med att må dåligt för att han är en idiot. Varje dag med barnen är en gåva som jag får njuta av. Och om han inte kan inse det finns det inget jag kan göra åt det. Så jag tänker njut av varje sekund med dem och inte slösa energi på en idiot.
Published with Blogger-droid v1.6.9

1 kommentar:

carola sa...

Tänk om dom visste hur dom sårar sina barn, vad dom gör med dom.

Hur gick det sista samtalet, gick du dit?
Har mitt nästa tisdag, jag kommer dö...klarar inte av det..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...