23 juli 2011

Lördagsgodis och pannkakor

Jajemen, det är vad våran dag har bestått av.

Efter att vi hade gjort oss i ordning begav vi oss till Lidl för att handla lördagagodis. Maja är överlycklig när vi ska handla, för det betyder att hon får cykla.

När vi kom hem stannade trollen kvar ute och lekte och jag gick in och röjde upp hemmet, framför allt köket. Jag förstår inte vad det är med mitt kök. Det är ordningplockat när jag går och lägger mig men efter frukost ser det ut som jag inte städat på ett år.

Trollen kom in ifrån lekparken lagom tills jag skulle börja med maten, idag blev det pannkakor. Vilket jag ångrade rätt fort, det tar ungefär en timma att steka allt. Men till slut var det klart och vi fick sätta oss att äta.

Så fort Leo har ätit färdigt ska jag diska och sen hänga tvätt. Sen är jag färdig hemma för idag och ska njuta av en mugg kaffe i lugn och ro medan trollen äter godis och tittar på film.
Published with Blogger-droid v1.7.2

2 kommentarer:

Julia sa...

Tycker din blogg är bra :)
Du verkar ha väldigt gulliga barn :)
Lördags godis och titta på tv är alltid mysigt :)

m sa...

Ja pannkakor är lätt att ångra att man satt igång med.. ;) Jag brukar försöka övertala barnen att det funkar lika bra med tjockpannkaka ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...