22 juli 2011

Jag vägrar att tycka synd om mig själv

Idag har varit en av de jobbigaste dagarna i mitt liv. Jag och Maja har gråtit mycket ihop över hur skruttigt allt är ibland.

Men jag har svårt att ha den inställningen någon längre stund. Livet suger ibland, men det blir inte bättre av att man tycker synd om sig själv.

Så jag och trollen bakade två sockerkakor och efter maten så fikade vi. Jag bäddade rent och tvättade. Jag plockade med storhandlingen.

Och för första gången på länge hörde jag Maja skratta ifrån magen. Vilken underbar känsla jag fick i kroppen då.

Jag är fullt övertygad om att hur trollen hanterar det här är helt beroende av hur jag beter mig. Självklart låter jag dem vara ledsna och arga över att allt är som det är. Men jag försöker att vara positiv och hålla fast vid vardagen.
Jag bekräftar alla deras känslor, men genom att försöka hitta något gott i allt, så visar jag dem att vi kommer att ta oss igenom det här.

Det är synd om mina barn för att deras pappa är så upptagen med sig och sitt att han inte längre känner sina egna barn. Men det är inte synd om mig. Jag får tillbringa mina dagar med de mest underbara barnen som gör mig så stolt över att få vara deras mamma. Så nej, det är inte synd om mig. Jag är en lyckligt lottad människa.

Nu ska jag krypa ner i sängen bredvid damen på bilden som ville sova inne hos mamma ikväll. Hon är en riktig Lady när hon sover. Eller inte.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...