25 september 2008

Blä

Idag är en sån där dag när man bara inte vill. Nånting. Klockan är dags för oss att gå till dagis egentligen, men jag sitter här i pyjamas och dricker kaffe, Maja tittar på morgonbollibompa och Leo springer runt och gör 100 saker samtidigt som vanligt. Vi har inte ens hunnit med att borsta tänderna. Alltså kommer vi att bli sena till dagis idag.

Och jag skulle sätta igång att helgstäda idag, så att det enda som är kvar att göra imorgon är att bädda rent, dammsuga och tvätta golv. Sen skulle vi äta pasta italiano till middag, men jag har mutat trollen till att gå med på snabbmat, för jag känner att jag bara inte kan laga mat idag. Och jag kan inte helgstäda idag, och jag kan inte få arslet ur vagnen öht även fastän att jag borde.

Så idag kommer vi att bli sena, jag kommer inte att göra det jag ska göra och hela kroppen skriker av ångest.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...