26 september 2008

Energibrist

Jag är inte riktigt i form känner jag. Förut klarade jag utan problem av allt som skulle göras. Enda anledning till att nåt inte blev gjort var att jag var för vimsig och glömde bort det. Så är inte fallet nu.

Idag var det mååånga saker jag skulle göra, som aldrig blir gjort. Först hämtade Kim tvättmaskinen så jag tänkte skura golvet där den hade stått. Jag vet inte hur ofta ni gör rent golvet under tvättmaskinen, jag gör det inte så överdrivet ofta.

Sen skulle trollens bokhylla bäras ner i soprummet där man inte får ställa grovsopor men alla ställer allt ändå. Den bokhyllan är en livsfara som oräkneligt antal gånger varit på väg att göra pannkaka av mina troll.

Sen skulle det som alltid bäddas rent. Det gör jag varje fredag när trollen åker.

Och så ska vi inte glömma allt det där vardagliga man ska göra varje dag. Men än så länge har jag burit ner bokhyllan minus en hylla. Bäddat rent i de två minsta trollens sängar, vilket gör att det är två sängar kvar. Gjort skurvatten till badrumsgolvet men inte skurat än. Och betalat in hyran, för första gången på länge innan sista inbetalningsdag. I vanliga fall ligger jag en vecka efter. Och redan nu är jag så trött så jag förstår inte varifrån jag ska få energi till att knäskura ett golv, bädda rent två sängar och allt det andra som ska göras. Jag vill bara lägga mig och sova middag.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...