08 oktober 2008

Ny dag, ny diagnos


Hade tid hos läkaren i morse. Så jag tänkte att det blir väl som alltid. Jag går dit, han frågar hur det är, jag svara bra/dåligt, han hummar lite och sen är det klart.

Men så fel jag hade. Besöket tog över en timma. Han gjorde en utredning (till) pga de kraftiga svängar jag har. Jag kan ha fyra olika extrema känslolägen på en dag, något som man inte ska ha som bipolär. Så jag fick ytterligare en diagnos, borderline. 7 ½ av 9 hade jag, vilket tydligen gör att det inte är någon tvekan om diagnosen. Sen såg även han tydliga dragningar mot ADHD så han ska utreda det vidare. Så nu måste jag läsa in mig på allt som har med borderline att göra, så att jag vet vad det är som händer med mig. Skönt i alla fall att få veta att jag inte är knäpp (mer än innan) utan att det faktiskt existerar på riktigt. Han beskrev det som en känslostörning. Det var ju då ingen nyhet att jag har. Fråga vem som helst som känner mig väl så kan de skriva under på det. Dumt bara att det tog sån här lång tid att få veta vad problemet är och ta tag i det. Ska dit igen om några veckor för att diskutera medicinerning, och ytterligare utredningar, ADHD tror jag var nästa sak vi skulle ta tag i.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...