21 april 2010

Full fart

Idag är en sån där dag igen som gör att jag stressar upp mig bara av att tänka på det.

Om en kvart ska jag börja göra i ordning mig och trollen för att gå till dagis. Men Maja sitter fortfarande i nattlinne och äter frukost, och jag sitter i pyjamas och har inte ens påbörjat andra muggen med kaffe.

Klockan nio lämnar vi på dagis (hoppas vi) och sen ska vi gå och handla (och jag har inte ens börjat att skriva inköpslista) och klockan tio måste jag vara hemma för att då ska jag börja tvätta och sen tvättar jag fram till två. Fast Inttu får ta upp sista maskinen tvätt för klockan två har jag tid hos någon, har faktiskt ingen koll på vem, uppe på öppenvårdsmottagningen. Men jag misstänker att det gäller inställningen av Concerta.

Under tiden jag tvättar ska jag hinna med att ta det som behövs här hemma, baka en omgång limpor och vika undan tvätten från förra gången jag tvättade som fortfarande står kvar i hallen.

Som grädde på moset (varför säger man så, det låter ju jätteäckligt) så är jag på väg in i en neråtperiod igen. Vilket gör att jag är trögstartad på att komma igång med grejer. Det är iofs det minsta problemet, att jag är trögstartad. Men det rubbar mina rutiner ytterligare och gör mig ännu mer stressad.

Sen är jag så trött att jag bara vill kura ihop mig och gråta. Blir alltid det i såna här perioder, hur mycket jag än sover. Är mer trött när jag går upp än när jag gick och la mig. Men det är bara gilla läget. Det kommer väl att vara så här i några månder.

Oh joy vad jag ser fram emot den närmsta tiden. Tur att jag har Inttu som alltid är extra underbar vid såna här tillfällen. Nu ska jag hälla i mig kaffet och sen sätta igång.



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...