25 oktober 2010

Man blir aldrig för gammal för kalas

En del människor slutar att fira sin födelsedag efter att de fyllt 30, och firar bara jämna årtionden efter det. Men inte jag, jag älskar kalas och presenter och att mumsa en massa gott. Så igår firade jag min födelsedag.

Ett bord fyllt med mumsigheter


Det som serverades var ananaspaj, blåbärspaj, fudgesnittar, blåbärsrutor, bullar, bondkakor, och chokladdrömmar,

Och jag fick en massa bra presenter. Pengar som ska gå åt till att kastrera tjockkatten imorgon. Trisslotter som jag vann 75 kr på. Teskedar som jag har pinsamt få. Fina ljuslyktor så att jag äntligen kan kasta ut de fula stjärnorna som står på sideboarden. Och en sprits, så nu ska det bakas cupcakes med massor med frosting. Playboytrosor. Och på torsdag ska mamma och jag åka och köpa en ny digitalkamera åt mig.

Det som är mindre kul med kalas är all disk som blir. Jag hade tänkt att köpa papptallrikar, men sen tänkte jag att så mycket disk kan det inte bli. Joho då det kan det visst bli upptäckte jag. Så när Rasmus fyller om en månad så blir det papptallrikar kan jag lova.

Synd att man inte har en fetish för att diska

Och efter att alla åkt hem så kom Karro över för en kvällsfika. Sen däckade jag och Rasmus framför var sin dator resten av kvällen. Kom i säng runt tio men självklart kunde jag inte somna. Sista gången jag var uppe var klockan halv fem, och sen vaknade jag vid nio i morse. Gud så kul.

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...