04 februari 2011

Svar på kommentar

Jag fick en kommentar på det här inlägget som jag inte riktigt förstår.

"Karin sa...

Du...
Visst kan man skriva vad man vill i sin blogg, men jag kände mig lie illa berörd nu.
Tänk på att hela världen kan läsa om dina barn och deras "kompisar".
Det här kändes lite för "avklätt" för att det skulle vara bekvämt tycker jag.
Ville bara att du skulle få veta hur andra männsikor kan reagera, för det är inte alltid man tänker själv på vad man skriver, och hur det uppfattas...
Hoppas allt löser sig till det bästa i alla fall! :)"


Jag skriver om hur min son har varit sista tiden, och att han nu är helt annorlunda sen han fick byta dagis. Hur kan det på något sätt vara för avklätt när jag skriver om att min son för första gången på länge verkar må bra sen han har flyttats ifrån en miljö som uppenbarligen fick honom att må dåligt? Och jag har inte nånstans skrivit om hans kompisar i det inlägget.

Jag skrev om att alla barn har rätt att må bra, och att min son nu verkar att göra det. Han är en helt annan person nu när han fick byta dagis, och jag skrev om min glädje över att se honom så, att se att han mår bra. Uppenbarligen har hon inte läst de länkade inläggen, eller så läser hon inte det som står, utan gör sina egna tolkningar. För jag kan inte på något sätt se att jag lämnar ut min son, eller att inlägget var för avklätt. Vad tycker ni?




Follow Liliths liv och leverne

3 kommentarer:

Jessica sa...

Ehm.. Jag tycker inte det var något fel på inlägget? Klart man vill veta hur han mår efter att ha läst om vad som hänt... då finns det liksom mycket annat ute i bloggvärlden och på internet över huvud taget som är mer "avklätt". Stå på dig, inte har du skrivit nåt fel inte!

Pennylane sa...

Kanske är detta någon närstående till pojken som skadade din son, så kan det ju vara. Och personen känner sig lite utlämnad. Det verkar ju uppenbaligen vara någon som har med denna händelse att gör a./

sus sa...

Hejsan. Du bedömmer ju själv om och vad du vill skriva om dina barn, faktsikt helt upp till digå sen får väl folk tycka vad dem vill om det. Jag gissar..precis som i en annan komentar här..Att den som "stötte" sig på inlägget på någevis e "inblandad"/har kännedom om den specifika situationen du skrev om. - Trevlig helg !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...