03 februari 2011

Rubriklöst inlägg i brist på fantasi

Jag har precis kommit ut ur duschen och krupit i myskläder. Tittade in till trollen och de sov båda två! Jag kan inte komma ihåg sist det hände att båda sov innan klockan sju. Maja kan jag förstå, för hon blev riktigt dålig här på eftermiddag precis innan maten, men Leo brukar man få säga till både en och tio gånger att han ska sluta ligga och prata, sluta leka med nallen och han brukar somna framåt klockan åtta.

Jag tror att dagisbytet var positivt för honom på flera sätt. Här är de ute mer och aktiverar barnen. På gamla dagiset satt han vid datorn nästan varje eftermiddag när jag kom för att hämta honom. Spelade inte han så tittade han på när någon annan spelade. Här har de inte ens en dator som barnen spelar på, bara en i kapprummet som visar bildspel på barnen. Jag ska försöka ta mig till hans gamla dagis nästa vecka om Maja är frisk då och hämta hans pärm och bilder, det glömde vi när han slutade. Vi hade så bråttom därifrån.

Eftermiddagen har varit väldigt lugn. Maja har legat i soffan och tittat på tv från det att jag hämtade Leo tills hon skulle gå och lägga sig med undantag för när vi skulle äta och hon fick i sig ungefär tio tuggor. Men det är bättre än inget, och hon åt bra till lunch och dricker mycket. Jag har inte gjort något mer ansträngande än att fixa middag och sen diska och städa i ordning köket efteråt. Leo har varit så slut att han omväxlande legat i soffan och setat vid datorn.

Nu ska jag ta och kolla lite serier tills det är dags att krypa ner under täcket. Det kommer nog inte att dröja allt för lång tid, det känns som om jag inte sovit på en vecka. Hoppas bara att Skruttan får sova hela natten.

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...