03 februari 2011

Shopping, Burger King och trötthet

Inte förens nu finns det tid, och ork, till att sätta sig här och skriva lite med en mugg kaffe.

I morse skulle jag ju få sovmorgon eftersom att jag inte skulle upp och väcka Maja. Jag råkade ställa larmet fel bara så jag sov en halvtimma för länge så morgonen var lite stressig för att hinna få i ordning både mig och Leo. Jag var lite orolig när jag skulle lämna honom eftersom det bara var andra dagen där och han är så blyg. Men det var inga problem alls. Han skuttade glatt in och klädde av sig och gav mig kram och puss och sen vinkade han i fönstret när jag gick.

Jag ringde till Micke när jag kom ut från dagis och vi kom överens om att jag skulle hem och göra i ordning Maja så skulle vi åka till apoteket sen. När vi kommer till apoteket så hade de fortfarande inte mina p-piller inne, så jag sa åt dem att beställa så ska jag hämta ut den nästa vecka. Mina sömntabletter fick jag i alla fall och så köpte jag en ny febertermometer eftersom jag råkade slänga min, det är huvudsaken. Sen snurrade vi runt i Nyfors lite medan Micke letade efter stället att hämta ut sin tobak på. Eftersom att jag inte bara är snygg, jag är smart också, så lyckades jag att lista ut vart det var.

Sen vidare till ÖoB. Maja hade fått Alvedon på morgonen så hon var rätt pigg och sa att hon orkade åka dit. Och det är jag glad att hon orkade för jag sparade in flera hundra på att handla tvättmedel, sköljmedel och smått och gott där. Så nu ska vi väl klara oss i någon månad.

På väg till ICA sen så kom vi på att det vore ju inte helt fel att luncha på Burger King, så vi tog en liten avstickare dit. De har ju rätt nyligen öppnat här i stan. Förut var det höjdpunkten med att åka till IKEA i Västerås, vi stannade alltid till vid Burger King på väg hem. Medans vi åt började Maja att bli hängig igen så hon och Micke stannade kvar i bilen sen när jag sprang snabbt in på ICA och sen åkte vi hem.

Och hemma så kom den stora tröttheten igen. Jag är inne i en sån period nu igen. För att hålla mig relativt stabil så krävs det massor med energi och då blir jag trött dygnet runt. Så medans Maja vilade i vardagsrummet så gick jag och lade mig i sängen och läste och småslumrade lite tills det var dags att hämta Leo.

Hans nya dagis måste få toppbetyg för att han ville inte följa med hem, vilket nästan aldrig hände på det gamla dagiset. Jag väntade medan han åt klart mellis sen klädde vi på oss, gick över skolgården och så var vi hemma. Det tar längre tid för honom att klä på sig än vad det tar att gå från dagis och hem.

Och nu sitter jag här med en kaffe och kämpar mot tröttheten och trollen sitter framför tvn. Leo är helt slut efter en långpromenad och lek i lekpark med dagis och Maja är nog på väg att få tillbaka sin feber för hon blir bara mer och mer hängig så det är nog dags för en ny alvedon snart.
Efter kaffet ska jag i alla fall försöka att samla ihop tillräckligt mycket energi för att dammsuga. Jag som bara vill sova.

Återhämtning pågår för fullt

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...