04 februari 2011

Storstädning kan man ju hoppas på

Inte somnade jag tidigt igår som jag hade planerat inte. Jag låg och vände och vred på mig men lyckades inte somna hur mycket jag än försökte. Vid halv tolv hörde jag dörren till trollens rum öppnas och gick upp och kollade. I hallen stod en Maja med kinder som lyste röda och hög feber. Hon fick en alvedon och komma in och lägga sig hos mig. Och det var det som var felet tidigare. Jag låg bara och väntade på att hon skulle komma upp, för nu när hon väl låg i min säng så somnade vi relativt fort båda två.

Jag fick sova till sju när mitt alarm ringde och när jag kom upp så var Leo redan uppe och Rasmus hade precis gått till bussen. Så det var den vanliga morgonrutinen med morgoncigg, kaffe och fixa frukost åt Leo. Maja vaknade vid halv åtta och gick och satte sig i soffan och där har hon setat sen dess. Nu mumsar hon äpple till frukost, frukt kan hon äta obegränsat när hon är sjuk så hon får äta hur mycket hon vill.

Tvättmaskinen går för fullt här hemma och jag ska passa på att storstäda när Leo är på dagis. Eller ja, det är tanken i alla fall, men så kommer det säkert inte att bli. Varje gång jag planerar in en storstädning är det något som gör att det inte blir så.

Follow Liliths liv och leverne

2 kommentarer:

Maja sa...

Storstädning undviker man ju gärna! ;)

Monica Andersson sa...

Stackars lilla Maja som är sjuk. Och du som inte kan sova.. Jobbigt. Kramar till er.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...