24 maj 2011

Inte en sak enligt planeringen

Nopes, det stämmer det. Ingenting blev som jag hade planerat att dagen skulle bli men å andra sidan är det ju tisdag (dagen som gud glömde) så vad hade jag förväntat mig?

Karro skickade ett meddelande och undrade om vi kunde ta det på torsdag istället, vilket vi självklart kunde. Så efter att jag hade lämnat Leo på dagis så gick jag till ICA och gjorde veckohandlingen där också och sen gick jag hem och körde igång.

Jag hade precis ätit lunch och satt mig med en mugg kaffe när Maja kom hem. Hon slutade ju tidigare eftersom att tanken var att vi skulle till ögonmottagningen. Men det gick ju inte heller som planerat. Det är ju trots allt tisdag.

Jag hade ju tänkt att vi skulle ta bussen strax efter klockan 13, som går hela vägen härifrån till sjukhuset. Det tar lite längre tid, men då slipper vi att byta buss. Så när vi står i hallen så råkar jag slänga en blick på kallelsen. Där står det att vi ska vara där klockan 13. Jag tittar i min almanacka, där jag skrev upp tiden när jag pratade med dem i telefon. Där står det klockan 14.

Så jag tänkte att jag ringer och kollar och får knappa in Majas personnummer och mitt telefonnummer för att de ska kunna ringa upp. Jo då, klockan 8 i morgon bitti kommer de att ringa. Och jag vill inte chansa och sitta en timma på bussen dit, och en timma på bussen hem igen, om vi skulle ha varit där klockan 13. Så vi klädde av oss ytterkläderna igen och gick in.

Eftersom det var massor med timmar kvar tills det var dags att hämta Leo så gick vi upp till Karro och fikade och Maja lekte med Karros äldsta som kom hem ifrån skolan strax efter att vi kom dit, och jag gick och bar omkring på hennes minsta, vilket är mitt favoritnöje när vi är där.

Nästa grej som inte alls enligt planen var Bytesboden. Karro och jag skulle ju dit med våra ungar klockan fyra. Så strax innan halv fyra går jag och Maja för att hämta Leo på dagis. Leo är förkrossad när vi kommer dit, för han har fått en stor sticka i fingret. Så jag går bara och hämtar hans jacka och så går vi hem. Halvvägs över skolgården börjar det att regna ordentligt, och då kommer jag på att jag helt glömt bort hans regnkläder som hänger kvar på kroken på dagis.

När vi kom hem var jag dyngsur, så medan Leo tvättade händerna bytte jag tröja och skickade ett sms till Karro. Sen plockade jag ut stickan ur Leos finger och smetade på bedövningskräm.

Och nu sitter jag och väntar på att klockan ska bli dags att börja laga middag, för jag är uttråkad och trött och vill ha kväll.

En annan (och gladare) dag på dagis

Follow Liliths liv och leverne

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...